AZ INTÉZMÉNY KAPCSOLATRENDSZERE
Szakmai kapcsolatok
· A Pedagógiai Szakszolgálat folyamatos kapcsolattartással, tartós és rendszeres információáramlással biztosítja a munka hatékonyságát.
· A Pedagógiai Szakszolgálat együttműködik a nevelési-oktatási intézmények vezetőivel, alkalmazottaival, a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd és más fogyatékosság, a beilleszkedési, magatartási, tanulási zavar feltárására, a gyermekek, tanulók fejlődésének elősegítése céljából.
· Hátrányos, veszélyeztetett helyzetű gyermek esetében állandó kapcsolatot tart a gyermekjóléti szolgálatokkal, szükség esetén gyámhivatalokkal.
· A gyermek további vizsgálatának érdekében a Pedagógiai Szakszolgálat az alábbi oktatási és egészségügyi intézményekkel tart kapcsolatot:
· Beszédhibások Országos Szakértői Bizottsága
· Nagyothallók Országos Szakértői Bizottsága
· ELTE Gyógypedagógiai Főiskolai Kar Gyakorló Gyógypedagógiai Szolgáltató Intézmény (Gyakorló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság
· Az elmúlt időszakban intézményünk kiépítette a kapcsolattartást és az együttműködés rendszerét
· a székhely intézménnyel
· a megyei szakszolgálathoz tartozó tagintézményekkel
· a járási, majd a megyei KLIK-kel
· iskolaorvosokkal, védőnőkkel
· szülőkkel, családokkal
A tagintézmények kapcsolattartásában fontos szempontok: aktív és rendszeres személyes kapcsolattartás az oktatási intézményekkel, szükség esetén a települések vezetőivel:
· a szülők felé: konzultációk, tájékoztatók készítése
· intézmények felé tájékoztatás a munkánkról, előadások tartása, konzultációk a pedagógusokkal
· a fenntartó felé: tájékoztatás a munkánkról, rendszeres adatszolgáltatás adása
· szakmai szervezetek felé: kapcsolattartás a szakmai szervezetekkel, munkaközösségekkel
· közös esetekben aktívan együtt kell működni a családsegítő és gyermekvédelmi szolgálattal. ennek a leghatékonyabb eszköze az esetmegbeszélő csoportok összehívása, rendszeres konzultációk a pszichológus és a családgondozó között.
Kapcsolattartás a gyermek érdekében
Az oktatási intézményekben heti rendszerességgel megjelennek kollégáink a fejlesztő foglalkozásokon, ahol lehetőséget biztosítanak az ott tanító pedagógusoknak és a szülőknek a konzultációra.
A gyermekek problémáinak megoldása, segítése szempontjából nagyon fontos a pedagógusok tájékoztatása, a rendszeres kapcsolattartás, párbeszéd a pedagógusokkal.