AZ INTÉZMÉNY KAPCSOLATRENDSZERE

Szakmai kapcsolatok

·         A Pedagógiai Szakszolgálat folyamatos kapcsolattartással, tartós és rendszeres információáramlással biztosítja a munka hatékonyságát.

·         A Pedagógiai Szakszolgálat együttműködik a nevelési-oktatási intézmények vezetőivel, alkalmazottaival, a testi, érzékszervi, értelmi, beszéd és más fogyatékosság, a beilleszkedési, magatartási, tanulási zavar feltárására, a gyermekek, tanulók fejlődésének elősegítése céljából.

·         Hátrányos, veszélyeztetett helyzetű gyermek esetében állandó kapcsolatot tart a gyermekjóléti szolgálatokkal, szükség esetén gyámhivatalokkal.

·         A gyermek további vizsgálatának érdekében a Pedagógiai Szakszolgálat az alábbi oktatási és egészségügyi intézményekkel tart kapcsolatot:

·         Beszédhibások Országos Szakértői Bizottsága

·         Nagyothallók Országos Szakértői Bizottsága

·         ELTE Gyógypedagógiai Főiskolai Kar Gyakorló Gyógypedagógiai Szolgáltató Intézmény (Gyakorló Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság

·         Az elmúlt időszakban intézményünk kiépítette a kapcsolattartást és az együttműködés rendszerét

·         a székhely intézménnyel

·         a megyei szakszolgálathoz tartozó tagintézményekkel

·         a járási, majd a megyei KLIK-kel

·         iskolaorvosokkal, védőnőkkel

·         szülőkkel, családokkal

A tagintézmények kapcsolattartásában fontos szempontok: aktív és rendszeres személyes kapcsolattartás az oktatási intézményekkel, szükség esetén a települések vezetőivel:

·         a szülők felé: konzultációk, tájékoztatók készítése

·         intézmények felé tájékoztatás a munkánkról, előadások tartása, konzultációk a pedagógusokkal

·         a fenntartó felé: tájékoztatás a munkánkról, rendszeres adatszolgáltatás adása

·         szakmai szervezetek felé: kapcsolattartás a szakmai szervezetekkel, munkaközösségekkel

·         közös esetekben aktívan együtt kell működni a családsegítő és gyermekvédelmi szolgálattal. ennek a leghatékonyabb eszköze az esetmegbeszélő csoportok összehívása, rendszeres konzultációk a pszichológus és a családgondozó között.

Kapcsolattartás a gyermek érdekében

       Az oktatási intézményekben heti rendszerességgel megjelennek kollégáink a fejlesztő foglalkozásokon, ahol lehetőséget biztosítanak az ott tanító pedagógusoknak és a szülőknek a konzultációra.

        A gyermekek problémáinak megoldása, segítése szempontjából nagyon fontos a pedagógusok tájékoztatása, a rendszeres kapcsolattartás, párbeszéd a pedagógusokkal.